Jos Valentine’s Day
La ASEM:
- Ştie cineva când e dragobetele?
- Da ce-i asta?
BOOM “Da’ ce-i asta?”
Bine că ne pricepem atât de bine să imprumutam sărbătorile altora, precum Valentine’s Day, Halloween, 23 februarie, samd. Cum ramâne cu ale noastre?

Ca informaţie de cultură generală:
Fiu al Babei Dochia, Dragobetele era sărbătorit pe 24 februarie. Sărbătoarea de Dragobete este echivalentul românesc al sărbătorii Valentine’s Day, sau ziua Sfântului Valentin, sărbătoare a iubirii.
În sudul României (Mehedinţi), fetele se întorceau în sat alergând, obicei numit zburătorit, urmărite de câte un băiat căruia îi căzuse dragă.
Femeile obişnuiau să atingă un bărbat din alt sat, pentru a fi drăgăstoase tot anul.
De ce nu apreciem ceea ce avem?
De ce mergem sa vizităm locuri frumoase din alte ţări precum Romania, Ucraina, Franţa.. Fără a şti ce avem aici, pe pământul nostru? Mănăstiri, poieniţe, paduri, case-muzeu, parcuri, Vezi lista.
De ce o formaţie înainte de a fi apreciată la noi trebuie intâi apreciată de alte ţări, precum Romania, SUA.. Exemplu: Ozone, Pavel Stratan ş.a.
De ce folosim cuvinte împrumutate din alte limbi?
De ce ne subapreciem naţiunea şi credem întotdeauna că la ”alţii” e mai frumos şi mai bine?
De ce cunoastem mai bine istoria universala şi mai puţin istoria românilor?
De ce unii felicită din obligaţie?
De ce?
Mie nu-mi plac saarbatorile. Nu le recunosc. Spre exemplu dragobetele sau mr. valentin - de ce să nu fie sărbătoare în fiece zi? de ce avem nevoie de o ocazie pentru a spune sau a face ceva?
Degrabă poate sărbătorim şi Ziua Recunoştinţei sau poate.. 4 iulie, ziua naţionala a Statelor Unite :P
Oh my GOD!
Ooops, mi-au scapat cuvinte în altă limbă.
SHIT!
DE CE?

February 14th, 2008 at 12:24 pm
paul, nu e chiar atit de rau…
February 14th, 2008 at 12:36 pm
Eu zic: Hai sa sarbatorim dragostea de Valentine’s, de Dragobete, si in fiecare zi :) … sau oricand dorim, oricand iubim.
Sa nu ne conducem dupa tipare, dar nici sa nu eliminam orice obicei din viata noastra, ca pana la urma traditiile fac viata mai frumoasa,nu?!
February 14th, 2008 at 12:36 pm
da se poate de protestat contra ambelor?
no valentines, no dragobete!
subscriu de la DE CE (cu roshu) in jios. nu am shetit prea mult din restu jjjj
thanks
February 14th, 2008 at 12:37 pm
fashismul se va intoarce in inimile noastre daca mai continuam sa gindim asha
February 14th, 2008 at 12:43 pm
principala problema a prezentului, este ca oamenii au uitat sa iubeasca, asa ca trebuie sa ne preocupe mai putin data din calendar cand tinerii isi ofera flori din obligatie si zambesc fortzat “ca sa nu strice asa o zi importanta”…un zambet adevarat e binevenit atat pe 14 cat si pe 24.. si in fiecare zi..
dragobete, valentine’s day.. totul e apa incolora daca nu trece prin suflet.. caci noi avem alte sarbatori, ale noastre, pe care, iarasi, nu le trecem le ignoram sufleteste…
sa fim noi sanatosi.. ca multe alte traditzii au trecut in cartea rosie sau au ramas doar in memoria batranilor.. sa fim noi mai oameni.. asta e singurul meu indemn …
February 14th, 2008 at 12:44 pm
nu ai decit sa nu sarbatoresti, din propria experienta- sa stii ca un simplu mesaj aduce fericirea. cel puti p-u mine, dar sun sigura ca multa lume are nevoie de dragoste si doar in ziua asta se incumeta sa o daruiasca. Cei care pot s-o primeasca sunt putin mai fericiti. S-ar putea sa ai dreptTE, dar fiecare din noi are dreptul sa aleaga.
February 14th, 2008 at 12:48 pm
buna ziua paul!!!
se vede bine ca esti suparat pe lumea inconjuratoare,
o fi lucruri ce te deranjeaza. poate ai mancat ce nu ar fi trebuit sau nu ai pofta de masa, adolescentii trec prin astfel de greutati, mai ales cand hormonii isi joaca hora spre inceput de primavara…;;)))) H a ! H a ! H a !
iti doresc totusi DragBeti sa-ti aduca in viata o Draga Betti cu care sa va iubiti pana la ale tale adanci batranete(ai grija de la inceput sa fi cel putin cu 10 mai mica ca tine, pastreaza o hrinca din dansa tanara si pentru batranetea ta, sa nu te dezguste! ;)) )
cu grija, anonim.
February 14th, 2008 at 1:04 pm
HAPPY VALENTINE’S DAY
I want to greet you all a warm Happy Valentine’s Day. May God bless you everyday.
February 14th, 2008 at 2:04 pm
hei cool paul , ups sa ma ierti mia iesit asa ,apropo tot ce se face e o nebunie , daca te uiti ce se intimpla in oras e o nebunie , toti umbla de colo in colo ca niste furnici , dar nu poti sa cumpere flori in fiecare zi ,nu poti sa zici te iubesc in fiecare zi , acuma da e sf. valentine sau nu mai stiu ce si toti alearga ca nebunii , lasati mai incet ca va ajung flori si pentru voi , ca daca nu le mai dati si miine … De fapt sa va zic ca sarbatoarea dragostei e in fiecare zi si nu uitati de asta… bafta
February 14th, 2008 at 2:24 pm
“traieshte fiecare zi din plin, de parca ar fi ultima…”, pai uite astfel de sarbatori, fie ele nationale sau imprumutate, duc cu ele un mesaj, shi anume de a ne mai aminti ca avem persoane dragi, pe care am dori sa le vedem fericite alaturi de noi(de dorit) in fiecare zi, dar reuzim sa le comunicam mesaju doar de vreo 2-3 ori pe an. ce vreau sa spun ca nu e chiar atit de rau faptul ca sarbatorim St. Valentine’s Day, principalul este rezltatul pe care il lasam in urma noastra, shi asta sint persoanele fericite si impresiile reusite pe care le lasam in urma, persoanele pentru care cotrobaim fiece colt de Sun City sau Gemeni.considero un fel de reminder pentru cei care nu shtiu sa aprecieze/sau uita sa aprecieze dragostea pe care o primesc si o dau zilnik. asa ca du-te si cmpara si tu un buket de flori si o felicitare, si da-i d stire unei persoane speciale ca acolo undeva o inima sa zbate pentru ca aceasta persoana sa se simta bine, apreciata, iubita…
February 14th, 2008 at 3:41 pm
http://www.explosm.net/comics/1176/ must see
February 14th, 2008 at 3:48 pm
Love is only a dirty trick played on us to achieve continuation of the species.
February 14th, 2008 at 8:35 pm
o doamne, paul, daca nici tu nu poti ramane pur, atunci cine?
ciiiiineeeeeeee?
ma simt nevoita sa recunosc faptul ca ceea ce ai scris este bine
pana acum asa… citeam si eu din respect :))))
ai atins o coarda din sufletul meu :D eu tot nu sarbatoresc “Ziua lu Valik”, asa cum spune profu de filosofie.
February 14th, 2008 at 9:51 pm
also, das war sehr sehr predictable.sorry again aber das ist die wahrheit.eram absolut sicher ca o sa scrii despre valentine’s day.duh!!! süße,stop being so grumpy.c’mon have some sex.might help.not sure as your case seems to be acute but i think the advice coming from me would be to get yourself burried in… ARBEIT. ja, das ist das stichwort!!! ARBEIT, anything, anywhere and anyways.then u’ll have no time even for sex and it’ll go away and other thongs would come naturally(i mean the frustration)-either as a result of your dedication towards work or just like that-from the Almighty GOD.and as concerns this day- at least listen to MUSE or RHCP :))) , read a good book or submit some applications.gracias por la atencion. i izvini za mnogoyazichnosti na tvoyom bloge. kiss und hug. yours 4ever.:D
February 14th, 2008 at 10:29 pm
Nu ca as vrea cumva sa mai torn gaz in foc…dar nu numai la ASEM lumea nu cunoaste ce e Dragobetele…Pt mine ,de exemplu,Dragobetele este o frumoasa poveste,si un simbol al venirii primaverii…primaverii in suflet,si in afara lui)
Nu stiu de la care sa incep…)
Nu apreciem ceea ce avem…de acord…Oamenii se impart in 2 categorii : cei care au si resping,si cei care cauta si nu gasesc…
Mergem altundeva sa vedem…dar de ce nu ?Desigur,e necesar sa stii ce ai la tine in tara… fara indoiala!
Cit despre interpreti…Ozone si Stratan…ii desconsider….nu e muzica…Inca Gindul mitzzei,da,au texte foarte bune!Dar cinta mult in Rusia…probabil au motive,de altfel ca si Ozone si Stratan…
Nu e posibil a concepe o limba fara cuvinte de alta origine,sau imprumuturi..e utopica ideea,fii de acord..In ceea ce priveste exprimarile de uz…e o tendinta nu doar la noi.Personal,nu agreez fitzele americanismele,sau rusisme,cel putin in comunicarea mea…Bine…nu zic,se intimpla tuturor,depinde de decizii…Ma rog,e o forma probabil de exprimare a eului…a zice pt a fi…
La altii e mai frimos si bine..?Posibil,dar nu el meu,ceea ce au altii,deci fac din jurul meu,asa ca sa placa…Desi,asa e natura umana,nicicind nu-i este suficient,ceea ce are…Sunt si exceptii…
Istoria….e foarte subiectiva,cum crezi?Daca e sa studiezi istoria…e sesizabil,ca oricare isi scrie istoria reiesind din anumite interese…Desi,sunt de parerea ca istoria neamului,daca nu o cunosti,poti fara indoiala sa-ti scrii pe frunte ceea ce esti)
Si nu numai se felicita din obligatie….daca ar fi doar felicitarile…vorbeste despre un anumit mod de a fi…interesul poarta fesul,fa concluzii…
Dar in privinta sf.Valentin…sunt suta la suta de acord cu tine…nu vad rostul acestei sarbatori…iubim o data in an??Prostii!Zi deosebita pt a oferi atentie???Da restul anului zile cenusii???Mai bine singura…zau…Cred ca daca e sa fie o zi speciala in interiorul unui cuplu,pai ar trebui sa fie personala,oricare din zilele anului,fie ziua in care s-au cunoscut,sau ziua in care s-au casatorit..sau mai stiu eu ce…daca e asa imperativ sa fie stabilita o anumita zi…si in general…e mult mai frumos sa fie expromt,spre exemplu : azi,fiindca ninge,sau e soare,sa mergi si sa culegi flori de pe cimp,sau sa mergi sa te dai cu sania…sau multe altele…
Mi-ar palcea ca sarbatorile sa nu fie stabilite intr-o anume zi,ci sa fie spontane…
February 14th, 2008 at 11:58 pm
Pauli, draga pursisimplu ii economic favorabil k doar moldovenii nostri o singura data pe an isi aduc aminte de sotii, prietene si etc, si atunci nu toti…pe langa asta e inka un motiv sa bey si sa nu faci nika:)))
P.S. si crede-ma americanii intre ei vorbesc : - Shi faaaaaaashi breeee….:)))
February 15th, 2008 at 9:33 am
Nu-mi indica nimeni cand, ce si pe cine sa sarbatoresc. N-as vrea sa indic nici eu nimanui.
P.S. ieri, adica pe 14, n-am cumparat flori, cadouri, inimi false. presupun ca nici pe dragobete nu-l voi sarbatori
February 15th, 2008 at 12:56 pm
reactia mea e intirziata da’ e urmatoarea : fuck valentine’s day ,k e a mai de cacao zi din tot anul.ieri in afara de faptul k am chefuit (tot cu fetele k barbati nu prea… sau deloc)nu s-a intimplat nimic
si al mai rau e k orasul era imbicsit de cupluri care-si urlau dragostea si se lingeau ostentativ in gura,vorba cintecului
February 16th, 2008 at 12:10 am
Sa stii ca noi, membrii tineretului liberal am actualizat Dragobetele anul precedent printr-o manifestatie si campanie informativa. Tin mult la Dragobete, dar nu lupt cu Valentine’s Day pentru ca oamenii tin la aceasta zi.
Anul acesta impreuna cu tineretul PL vom sarbatori pe 24 februarie mai amplu Dragobetele in preajma Arcului de Triumf.
Dragobetele saruta fetele!
February 16th, 2008 at 12:33 am
dragobetele saruta fetele
dragobetul saruta baietul
daaaaa tin minte, aveam flyer si mai aveam un coleg ce a repetat continuu asta de vreo suta de ori in ziua cand am primit flyerul.
merci pentru actualizare.
February 18th, 2008 at 1:00 pm
Paul, ce facem cu celelalte sarbatori internationale care se sarbatoresc si la noi? (8 Martie,Ziua Tineretului, Ziua Copilului, etc). Le excludem?
February 19th, 2008 at 8:46 am
Sărbătoreşte-le dacă vrei, oricum îmi par comerciale. Aproape toate.
Da. Alta e idea cu sarbatorile internationale.
NOI - am ales să sărbătorim 14 feb (sarb. internationala) in loc de ce AVEAM DEJA - dragobetele, adică ceea ce ţine de tradiţii.
February 20th, 2008 at 3:11 pm
blah blah blah
:D
February 21st, 2008 at 8:28 am
hehehe!!!!sigur ca stiu ce-i DRagobetele!!!! ar trebui sa ne mindrim ca avem sarbatoare noastra,dar nu cea de import “Sf Valentin”(nu-s contra) insa mai trebuie sa ne tinem si de traditiile noastre,caci nu sunt mai rele decit altele!!!
Stii, acum sa iesim pe strada si sa facem un sondaj mai mult de 50%(maybe) ar raspunde ca nu shtiu ce-i Dragobetele,din pacate:(
Miine is prezentatoare la noi in liceu…facem Dragobetele…inscenam sezatoarea…acum iata ca scriu versurile Surorilor Osoianu…o sa cintam niste cintece de-ale lor…scenariu ii super,imi place mult.O sa fim chitite:in costum national(nush,mie imi place sa ma imbrac in el si nu mi-e rusine defel…in timp ce multi ar considera de “pozor”:))) Doamne fereste…unde-s traditiile si obiceiurile poporului roman???? inteleg ca se modernizeaza lumea,insa nu pina la aceea de a uita de unde cu totii ne-am pornit…:)
by the way,thx ca ai intrat!si mie imi place blogg-ul tau!!!cind imi gasesc timp liber mai mult …neaparat o sa citesc articolele!!!
February 21st, 2008 at 8:33 am
dak ceva “zimbet” e blogg-ul http://music-necessary.blogspot.com(eyes)
February 21st, 2008 at 9:03 am
aha, usturoi de import,
cartofi de import,
sarbatori de import..
February 24th, 2008 at 11:16 am
ok,st valentine’s nu-i sarbatoarea ta,dar azi e Dragobetele!Daca ai gasit deja sufletzelul cu care sa-ti petreci ziua de azi,multa dragoste pentru voi,daca nu…iti doresc sa-l gasesti.Fie ca ziua de azi sa fie plina de fericire si iubire.
February 29th, 2008 at 11:01 pm
khm khm..LUV SAVED THE WORLD!
There’s so much sex in the world that i don;t see any Luv anymore!
March 1st, 2008 at 10:33 am
I don see why u should care about the whole f world vs sex.
U’re doing whatever u want, whatever u feel. There is no world anymore.. there are only individuals.
Love actually is everywhere..
Open your motherfucking eyes, Dunya :P
:) do not read above :))
March 26th, 2008 at 8:22 pm
Am fost si eU anul acesta tare iritat de sarbatoarea aceasta.
PS: eram single :blush:
March 27th, 2008 at 9:59 pm
single nu e cel mai rău :D
mai rău e când esti certat cu cineva :)
important
May 13th, 2008 at 10:20 pm
Eu sarbatoresc azi caci azi m-am indragostit
May 14th, 2008 at 5:50 pm
Felicitări! Ce faci tu de obicei când sărbătoresti ceva? :)
May 15th, 2008 at 12:07 pm
Nu vrei sa ma intrebi de cine m-am indragostit?
May 17th, 2008 at 1:50 am
ei, indrăgostit.
May 20th, 2008 at 4:17 am
Ca sa vezi…acum e moda sa eie obiceiuri de la alti. Fie ca sunt rele, sau ce sunt bune. E o prostie sa preferi altceva decat ce e al tau.
May 31st, 2008 at 1:21 am
spunea un nene ca vorbeai despre Unire…deci este sau nu este Romania o tara straina?
June 2nd, 2008 at 11:01 pm
Tudor,
Este normal să depindă de referinţă.
Pentru cei care văd Romania prin ochii Românilor din Moldova - nu e străină.
iar pentru cei care văd România prin ochii celor care ridică in slăvi comunismul - normal ca e străină.
Nenele cela corespunde variantei 2.
July 20th, 2008 at 3:47 am
Da, România e o ţară străină de Moldova. Nu văd cum am putea nega asta. Întrebarea e… e poporul român diferit de cel moldovean? Şi când vom putea răspunde sincer la asta ne vom da seama dacă vom rămâne sau nu în două ţări.
Cineva a lăsat un comentariu legat de “fascism”. Să nu uităm de ce România, o ţară care n-a avut de-a lungul istoriei pretenţii expansioniste, a fost nevoită să se alieze cu una din cele două tabere de criminali din al doilea război. Tocmai pentru că Stalin comunistul şi Horty fascistul ne-au vitregit pe 28 iunie şi 30 august.
Viitorul e incert, dar istoria e scrisă cu sângele victimelor…
July 20th, 2008 at 12:42 pm
@Tiberiu Florea - Normal că e diferit. Basarabenii sunt mai năuciţi dacă vrei. Ba erau impuşi să CREDĂ ce cred unii, apoi ce cred alţii, ştii povestea. Nu-i nimic. Populaţia nostalgică va muri cu siguranţa, inclusiv cei care prezideaza şi guverneaza republica asta.
Îmi pare rău de unii tineri de la noi, care sunt nostalgici artificiali. Ei nu au trăit dupa modelul sovietic, dar il doresc înapoi. Probabil o fi vba de educaţia în familie.
Nu vom rămâne 2 tări.
July 20th, 2008 at 12:53 pm
“Normal că e diferit. Basarabenii sunt mai năuciţi dacă vrei. Ba erau impuşi să CREDĂ ce cred unii, apoi ce cred alţii, ştii povestea.”
Asta nu înseamnă neapărat că popoarele sunt diferite. Legat de cine ce crede, eu sper că accesul la informaţie din ziua de azi îi va ajuta pe toţi cei interesaţi să se informeze şi să afle tot ce e de aflat. De exemplu, tocmai a apărut site-ul http://www.basarabia.info, unde se spun multe lucruri interesante şi se citează texte mai vechi.
“Nu vom rămâne 2 tări.”
Să fie într-un ceas bun vorba ta! Evit să fiu prea înflăcărat aici tocmai pentru că nu-mi doresc să fiu înţeles greşit de cineva. Numai basarabenii pot hotărî dacă se simt sau nu români, şi-mi pare bine să văd că tu te numeri printre simpatizanţii ideii unioniste. Eu n-am dreptul s-o spun pe un ton răstit ci numai pe unul liniştit, de prietenie: sper să trăim din nou împreună, de la Nistru pân’ la Tisa.
July 20th, 2008 at 2:12 pm
@Tiberiu - basarabia.info nu are link pentru a te abona la articole (critică constructivă)
Basarabenii sunt cam pasivi :) le e cam indiferent.
Aici vorbesc despre majoritatea.
Eu ce ziceam odata: pentru ca toţi să lupte pentru o idee comuna e nevoie de o catastrofă de nivel naţional. Nu cred altceva care să ducă la trezire. :)