Eşti (încă) în Moldova?
If you're new here, you may want to subscribe to my RSS feed. Thanks for visiting!
- Oo, noroc Paul.
- Bună.
- Băi, stai oleacă, tu eşti în Moldova? TU eşti în Moldova?
Eram într-o stare de dezinteres total. Mi-am scos ochelarii şi am privit in spatele meu. Apoi am privit în faţă, peste umărul lui. Am zis: Daca ceea ce se află acum sub picioarele noastre e Moldova, atunci DA, eu sunt în Moldova. Punct. Iate-aşa. “Îmi plac” întrebarile care nu întreabă de fapt nimic. La care de fapt răspund nimic: “Citeşti ziarul?” “Mananci Chupa-chups?” “Eşti în Moldova?” “Nu dormi la ora asta?” - da’ nu e clar oare?

când vom găsi în Chişinău aşa fundal? - niciodată
Mi-aduc aminte de întrebările TRUE/FALSE de tip “Este adevărat că.. bla bla” :) Da! adevărat! Da! sunt în Moldova. - Şi nu pleci? - nu! Eşti sigur că nu pleci? - Pai daca am spus ca nu plec, înseamnă că nu plec. - Cum să nu pleci? Dar mai târziu? - Nu! Nu! NU! Dacă până acu’ câţiva ani era CEVA să mergi în state, ei bine, acum daca NU MERGI în state, (adecă în iu ăs ei) şi mai ales acuşi e iunie - e CEVA. Tare, nu? Nu merg în state! Cred că aş deveni erou dacă aş merge pe stradă şi aş lipi de mine o tăbliţă pe care ar scrie: nu merg în state. Daţi-mi bani!
A devenit fenomen în masă. “Migraţie sezonieră” - nu degeaba tema proiectului meu de an a fost despre migraţie. Toata lumea vrea să plece cât mai repede posibil de pe planeta moldova. Adulţii pleacă pentru a hrăni gurile celor de acasă - rezultatul de multe ori e dezbinarea familiilor. Alt caz: tinerii merg sa invete peste hotare - EXOD DE CREIERI se numeşte, mai ales in cazul când nu se mai întorc. Din punct de vedere politic - ţara noastra pierde. Ei şi?
Din alt punct de vedere, individual - de ce aceste genii- made in Moldova, să nu meargă în altă parte daca simt că acolo vor fi mai apreciaţi decât aici? acolo cel puţin li se oferă condiţii de lucru favorizante. Avem muzicieni, formaţii, inventatori, programatori (alte exemple?) care sunt plătiţi “ca lumea” dacă acceptă să lucreze pentru alt stat. Iar în momentul în care ţi se oferă condiţii mai mult decât normale de lucru şi de existenţă - sunt sigur că simţul patriotic îşi face dispariţia subit, sau cel puţin -scade din intensitate.
Nu te întreba ce trebuie sa facă ţara pentru tine, ci tu pentru ţară! (WTF??)
Voi cita:
Trăim în Moldova, şi asta ne ocupă tot timpul!
Ombladon - Ultimul tren
Asculta mai multe audio Muzica »
May 30th, 2008 at 10:25 am
Asta a fost un post fooooarte patriotic. Insa daca mie mi s-ar propune un post platit “ca lumea” peste hotare, eu as pleca fara sa stau pe ganduri. Cand intervin interese personale, eu nu o sa ma sacrific pentru ca “tara piere”. Uite asa, Paul, sunt eu, “nepatriotica”:)
PS: mie si dupa 2 ani de zile mi se tot pun intrebari “Tu esti in Moldova?” “Nu vrei sa pleci inapoi?” etc., da, e oleac iritant. Da cu Work and Travel chiar nu as mai pleca.
May 30th, 2008 at 12:56 pm
bravissimo! Palaria JOS, draga Paul! In acelasi context, daca imi permiti, Traim fara Romania si asta ne ocupa tot timpul, iar din timpul ramas incercam sa traim in moldova (iertare pt minuscula). Si apropo, nici eu, nici el si nici inca altii cativa nu vor sa plece (macar din simplu motiv ca ti-e frica de catrina sau de kg in plus sau de aplatizare). Repet o vorba mareata: “Cat exist eu si inca cativa ca mine, nu vei castiga aceasta tara”. E clar, desigur, cine e potentialul interlocutor. Cu stima, Cris
May 30th, 2008 at 1:03 pm
Ha, ha… Frumos :D Imi place :)) Iaka nici eu nu stiu ce caut “peste hotare”…
In Moldova e bine, asa cum este… Tare imi pare rau de cuvinte gen “tara piere”, de parca ea(tara) si-a scos inima la vinzare, dar nu NOI toti o vindem bucatica cu bucatica…
Dar e mai usor e sa fugim (cum am facut eu, nu?!?!) decit sa o scoatem din coma, pe aceasta tara… Interesant ce fac dupa trei ani?!?!
May 30th, 2008 at 1:06 pm
Jos Palaria pentru toti care gindesc asa “Cat exist eu si inca cativa ca mine, nu vei castiga aceasta tara”
May 30th, 2008 at 1:06 pm
Un articol, de altfel ca si multe altele, cam despre nimic.
Cit de spre Traim in Moldova, bla-bla, pai daca nu ma gresesc vorba era cu Romania, dar in fine, daca zici tu asa.
Si care-i treaba, ca ai stat in tara?
Oare nu erai tu ala care agita tinerii sa plece peste hotare, lucrind la o firma X care organizeaza plecari peste hotare si te mindreai cu asta? Te-au dat aia afara si nu ai avut posibilitatea sa pleci, sau ce dreaq s-a intimplat.
Mda… si inca iti publica articolele pe unimedia…
mda….
May 30th, 2008 at 2:56 pm
apropo, TU (cel semnat eu), parafrazele reprezinta o normalitate, ba chiar un semn al inteligentei lingvistice, care, folosite in contexte potrivite, pot marca cu finete ironie, tristete, sarcasm sau cinism chiar. Ah da, inca ceva, articolele din interiorul unui blog (personal in cele din urma) contin pareri personale, emotii, agresivitate sau ura, de ce nu? Probabil (ai tot dreptul) ca pentru tine sentimentele reprezinta “elemente care vorbesc despre nimic”. In al treilea rand, nu il cunosc pe semnatarul articolului, nici nu ma intereseaza daca a lucrat unde zici mataluta, facea omul bani si daca reusea sa convinga tinerii sa plece inseamna ca era bun in PR. In concluzie, TU (semnat eu) lasa ura intr-o parte si concentreaza-te asupra problemelor tale personale (daca altele reprezinta nimicuri). Cu stima, Cris
P.S. Verbul ‘a gresi’ nu poate fi utilizat ca verb reflexiv, deci tu poti sa gresesti (asta faci cu siguranta), nu sa ‘te’ gresesti. Inainte de ’sau’ nu se pune virgula. Cu ganduri bune
May 30th, 2008 at 3:05 pm
Am uitat sa adaug ceva. Semnatarul articolului trebuie sa se bucure ca provoaca asemenea comentarii (in speranta ca vor fi si mai multe, si mai diverse). Acest fapt sugereaza ca subiectul merita discutat si oamenii sunt INCA preocupati de problema sus-mentionata. Cu stima, Cris
May 30th, 2008 at 3:11 pm
Cris, ti-am zis ceva tie?
Chiar nu inteleg ce te strofolesti atita.
Cit despre faptul ce i-am zis lui Paul, i-am zis deoarece stiu ca a plecat anterior peste hotare si era bucuros si mindru de asta. Iar despre faptul ca nu a plecat anul acesta, sa scrii…, pur si simplu nu inteleg :(
Ce atita tararam din asta? Sau tre sa stea toti ca el in tara? Daca vrea sa scrie, las’ mai bine sa scrie cev acu tolc…
cu urari de bine ;) eu…
May 30th, 2008 at 5:25 pm
Pentru “EU”
Da. În calitate de angajat al companiei X, făceam marketing. Şi? Da. Am şi plecat în State. Şi? Ai o problemă cu oamenii care vor să cunoască alte culturi? Am revenit.
Nu voi face o analiză, în care să-ţi explic esenţa bucatei de text de mai sus, dar voi pune accent pe câteva idei. Tu ai observat din text doar partea care te afectează cel mai mult. Legenda fotografiei îţi spune ceva? Asta e punctul A de vedere. Apoi, vin cu faza exodului de creieri. E punctul B de vedere. Reflectează, asta desigur dacă eşti în stare să simţi diferenţa între a pleca pentru O VARA şi a pleca DEFINITIV.
Sper că m-am făcut înţeles. Nu instig pe nimeni să facă vreo brânză. Am analizat pe scurt un fenomen. Pro şi contra, ştii cum e, nu? - Referitor la “acest an” :) - unul din motivele pentru care raman vara asta - este că-mi susţin licenţa. Ah da! nu m-a dat nimeni afara, am demisionat :)
May 30th, 2008 at 7:27 pm
“simţul patriotic îşi face dispariţia subit, sau cel puţin -scade din intensitate.”
nu cred, vad din experienta mea ca nu dispare si nici nu scade din intensitate! Depinde mult de gradul de patriotism pe care il ai acasa!Oriunde nu m-as duce, orice nu as face… cit de greu nu ar fi acasa… cit de bine nu ar fi peste hotare.. Eu imi iubesc tara mea, shtiu ca oricind pot reveni aici!
May 30th, 2008 at 7:30 pm
daca sa luam partea de emotii e ok. este un articol care degaja anumite emotii.
daca sa luam din partea profesionista, articolul este banal.
ai abordat un subiect deja consumat.
sper ca accepti critica connstructiva.
succes!
May 30th, 2008 at 7:41 pm
Stiti de ce pleaca majoritatea oamenilor din tara …aici e vb de clasificarea si prioritizarea nevoilor din piramida lui Maslow. Pe scurt - la baza nevoilor umane conform piramidei, stau nevoile fiziologice,acestea fiind cele mai importante pentru un om; adica omul,in primul rind, simte nevoia sa manince sa se imbrace , etc, nevoi pe care din posibilitatile pe care le ofera moldova, moldoveanu nu le poate satisface in masura deplina = lumea pleaca . Doi, apoi in piramida vin nevoile de securitate, omul are nevoie de adapost si securitate din toate punctele de vedere, or lucrind in Moldova, cu greu aduni bani de o casa , etc = lumea pleaca, pt a isi satisface nevoile…normal. Pe cind satisfacerea nevoilor creative si spirituale ,legate de valori, inclusiv patriotice, vin la urma (..ok..asta daca nu esti buddist, care are ca prioritate meditatia, si nu o masa gustoasa si copioasa :))…De aceea majoritatea oamenilor pleaca, iar cind o fac, se gindesc la patriotism abia in ultimul rind…..sau si mai rau…deloc :)
mie mi-a placut articolul :)
May 30th, 2008 at 9:30 pm
poza-i fine)
May 30th, 2008 at 10:17 pm
apeu nu pre am dreptu la replica…da mno… viva paul. ai devenit erou :)
May 30th, 2008 at 10:24 pm
Paul, in sondajul “Vrei sa pleci peste hotare” …lipseshte ceva ce as alege eu:
“da, sa calatoresc”
May 30th, 2008 at 11:15 pm
Nu stiu cit de “consumat” ar fi un articol despre migratie, atita timp cit exodul continua…
“fluturash999″ mai bine nu putea fi spus… de acord 110% :|
Unii inteleg cit de bine-i acasa , numai dupa ce pleaca…
May 31st, 2008 at 12:12 am
eu sunt tot timpul intrebata ” te intorci in Moldova?” rsp de fiecare data e da si toata lumea mai intreaba de ce? am obosit sa ma explic…:)
May 31st, 2008 at 1:09 am
Am si eu foarte multi fosti colegi de liceu care nu au plecat la studii in afara si care acum robesc prin tari straine, eventual in SUA. Ei sunt fericiti ca au forta de munca ieftina, iar noi suntem fericiti ca ne putem permite dupa vreo 3 plecari sa ne luam o garsoniera de 20 m. Tare tara asta, dle presedinte, nu?
May 31st, 2008 at 11:41 am
Oamenii deranjeaza pe oameni.
Prea multe intrebari - deranjeaza.
Prea putine - tot deranjeaza.
“Ati obosit sa va explicati”??:) Pai asta e bine cind cineva se intereseaza de viata noastra! Pe voi nu va intereseaza ? Voi nu dati intrebari? :D Chiar niciodata??
May 31st, 2008 at 1:03 pm
Am citit articolul inclusiv şi comentariile acestuia.
Dacă Paul a lucrat pentru o companie de work&travel şi acum provoaca spiritul patriotic RM,
nu îl condamn deloc cum o fac alţii, a vazut a încercat i-a plăcut mai puţin, dar asta e …
Patriotismul nu înseamna ode dedicate ţării şi discursuri frumoase e mai întii de toate simţul apartenentei la acel grup. Cînd eram în SUA,atunci cînd intram în contact cu persoane necunoscute nu eram întrebata “where are you from?” ci din prima “are u Russian?” şi întotdeauna am raspuns “I’m from Moldova!”.
Consider că e bine că putem alege să activam în ţara sau sau plecam, dar mai important e sa nu uitat de unde venim şi că avem o datorie faţa de ţărişoara noasta oriunde n-am fi.
May 31st, 2008 at 1:44 pm
catre Ela
“I’m from Moldova”
” Oh, Moldova??:),Wher’s that??” “It’s in Europe, a small country between Romania and Ucraine:)…” “Oh, its near Czech:)”
“NO!! Its near Romania:)” sau alta varianta des intilnita:
“I’m from Moldova” “Oh, Moldova , I see:)”(dau din cap cu o fata foarte lamurita) “U know where it is? ” “hmm .. Nooo” “It’s in Europe, a small country between Romania and Ucraine:)…”
eu mai des am fost confundata cu ” Polish? German? Swedish?”, clar ca si “Are u russian?” tot au fost si oricat de mult eu nu incercam sa lamuresc ca Moldova e altceva fata de Rusia si vorbim romana si suntem romani dar daspartiti de hotare politice etc. eu vedeam ca in ochii lor tot rusoaica ramaneam sau some kind of eastern european:) in schimb oamenii cu care lucram sau comunicam mai mult stiau diferenta dintre Moldova si Rusia:DD
May 31st, 2008 at 2:14 pm
ehhhh
eu simt patriotismul foarte mult, faptul ca greutatile si nevoile i-au dus pe oameni peste hotarele tarii nu inseamna ca ei nu sunt patrioti sau nu isi iubesc tara! Isi iubeste tara si cel ce e aici, dar cind pleci e altceva… e un sentiment inexplicabil…
In state,ma simteam mandra ca sunt din Moldova, chiar daca ei nu shtiau unde se afla…asta era problema lor nu a noastra, cu toate ca o familie a pregatit pentru mine mancarea noastra nationala( mamaliguta, brinza…)da mai sunt si asa Americani…cel putin noi tinara generatie facem fata tarii peste hotare. Mai mult ca atit simt o mandrie sa reprezint Moldova in Europa…da sunt si la noi talente, personalitati…
May 31st, 2008 at 3:54 pm
Salut tuturor celor din tara, celor plecati departe, celor care urmeaza sa plece, celor care vor sa ramina in RM. Pentru toti am un respect profund, oricare ar fi decizia lor. Sunt de ceva timp plecata, imi fac studiile in Spania, sau cum a zis si Paul EXOD DE CREIERI, eh, nu ma supar, ba sunt mindra ca am ocazia sa vad si alte culturi, civilizatii, conceptii, dar mai ales am parte de un schimb extraordinar de experienta. Pot zice ca departarea de casa e o adevarata lectie de viata, pe care o insusesti si din care simti cum creste in tine simtul responsabilitatii, al respectului pentru aproapele tau, al luciditatii in cele mai neprevazute situatii. In asemenea momente realizezi inca o data valoarea parintilor care stau in tara si te asteapta, valoarea prietenilor, valoarea locurilor pitoresti ale Moldovei. Aici, departe se insuseste mai bine ca niciodata lectia patriotismului si a dragostei fata de plai, pentru ca dorul de el e mai profund ca niciodata. Va urez, celor plecati departe, forta in lupta cu dorul si speranta pentru un continut mai bun de existenta.
May 31st, 2008 at 5:35 pm
scrii bine :)
May 31st, 2008 at 10:15 pm
Buna, Paul.
Sa stii ca m-am regasit in ideile articolului de mai sus.
Fiind in Franta, in master 2, din octombrie 2007 mi-am pus ca si scop sa nu pic sedusa de Occident, sa ramin cu picioare pe pamint si sa ma intorc acasa ca sa imi continui activitatea in Moldova…. asta de dragul parintilor, dar recunosc ca si de dragul tarii (probabil voi fi criticata aici deoarece din comentarii am inteles ca sentimentele patriotice nu sint bine vazute)
Dupa 8 luni de Occident, sint pe cale sa cedez…. Toate aspectele vietii (personal, profesional, financiar) ma incurajeaza sa continui… Si sincer vorbind simt mari remuscari legate de acest lucru.
Din prietenii pe care ii am aici, majoritatea sint tineri foarte inteligenti. E vorba de moldoveni de ai nostri, tineri care lucreaza in cele mai mari corporatii (Renault, Fiat, CSC, Shlumberger, Gaz de France) in calitate de gulerase albe (analisti financiari, consultanti etc.).
Si foarte multi din acestia au mari sanse de crestere profesionala. Am un prieten moldovean care e cel mai bun vinzator de la cea mai puternica firma de producere de bucatarii (Vogica) din Franta.
Foarte multi sint nostalgici dupa Moldova, vor sa se intoarca. Ishi fixeaza nise termene de : mai stau inca un an, inca doi….am intilnit un cuplu care a hotarit: am venit in Franta pentru 10 ani….
E foarte trist, deoarece e clar ca acesti tineri isi doresc sa contribuie la dezvoltarea Moldovei, caci sint oameni cu valori inalte, dar viata uneori alege alta destinatie.
Daca e vorba de cupluri, ai caror copii se nasc in Franta, deseori costul intoarcerii in tara e defavorabil pentru acesti copii. Am cunoscut asemenea familii, copiii invata mai ushor franceza decit romana. Inteleg romana, dar o vorbesc rau, cu accent.
Bine, majoritatea moldovenilor nu sint “gulerase albe”. Lucreaza din greu pentru a-si intretine famiile, care au ramas in Moldova, dar nu pentru mult timp, deoarece treptat famiile se reintegreaza. Pacat ca acest lucru se intimpla in Franta si nu in Moldova.
Si ma gindesc ca problema aceasta a exodului de creier e cu doua taisuri. Pe de o parte , ca sa se dezvolte Moldova are nevoie de oameni care sa acumuleze experienta din afara. Pe de alta parte, tinerii talentati sint atrasi de niste oportunitati frumoase in strainatate.
Solutia e simpla. Eu cred ca vor fi printre noi, cei plecati, unii care vor avea curajul de a se intoarce si de a face schimbarea pe care noi toti ne-o dorim. Vor fi putini, dar totusi….vor fi.
May 31st, 2008 at 10:29 pm
Ecaterina
sunt de acord cu cele spuse, doar ca nu cred ca se va intoarce cineva exact dupa studii… in md… nu pare logic… Se vor intoarce tot cei ce deja au obtinut ceva de la viata…poate chiar nu se vor intoarce definitiv, dar vor sa faca ceva pu Md, si asta e un pas inainte!
May 31st, 2008 at 10:54 pm
am asteptat mai multa originalitate!! e un subiect prea rasuflat…
p.S: Am o prietena si de fiecare data cind se simte najpa zice” I feel moldovan”
June 1st, 2008 at 12:05 am
Pentru BELOVED_CURSE
Ce inseamna rasuflat?
RĂSUFLÁ//T ~tă (~ţi, ~te) 1) v. A RĂ-SUFLA şi A SE RĂSUFLA. 2) fig. fam. Care este bine cunoscut (de toţi); recunoscut; arhicunoscut.
Si ce folos? Daca această temă a tot fost discutată atâta.. ceva schimbări? - Sigur că da! În bine? - Sigur că nu!
una din formatiile rap din romania spun:
Alege: fericit ori român :)
June 1st, 2008 at 9:58 am
si de ce te revolti paul cand iti zice cineva ca subiectul este rasuflat sau consumat? ti se da verde’n ochi?
e adevarat, este un subiect despre care se vorbeste de ceva timp incoace,fiecare al 2′lea vorbeste despre asta.
si stii care’i faza ??
CA DOAR se VORBESTE si atat!
iata de ce este un subiect rasuflat si consumat.
( daca te superi, te bat :)
June 1st, 2008 at 10:04 am
Cofidăi :)
nu mă bate :D
Dar daca doar se vorbeste şi atât -
- inseamna ca SAU nu s-a vorbit destul..
SAU trebuie de vorbit altfel.
Apropo de subiecte răsuflate..
unii tot scriu despre dragoste..
oare n’ajunge? :P :)
daca simţi - scrii,
nu contează ce cred cei din jur
sau prin ce “a trecut societatea”
June 1st, 2008 at 10:41 am
SAU se vorbeste degeaba :P
cat despre dragoste, moarte, viata , religie,
comme on, nu ai invatat la limba romana ca astea sunt tematici universale frate :) :P
June 1st, 2008 at 10:49 am
Cofidăi,
nu mi-a plăcut obiectul de studiu: LIMBA ROMÂNĂ,
cu toată literatura ei şi altele..
Şi migraţia nu e un fenomen universal?
Deci şi tematică universală, soro :D
:) probabil ai dreptate. Degeaba.
Gata, mă las :))
Deşi eu nu am scris pentru a schimba ceva.
Ba chiar mă enervează impărţirea în ţări a lumii!
p.s. dar tu ai numarat de câte ori ai fost intrebată în această primăvara: pleci in state Ana? Ana, tu nu pleci in state? Hai in state, Ana! Anaaa, eu plec, vino cu mine! Salut Ana, tu când vii din state? Bun, Ana, daca tu nu mergi, am plecat-o!
June 1st, 2008 at 11:29 am
ei paul, tre sa stii ca farmecul unui articol este atunci cand el starneste revolte, contradictii si nu neaparat cand toata lumea este de acord cu tine.
bafta la examenul de maine! :)
June 1st, 2008 at 11:36 am
Cofidăi
ştiu :) De asta aproape ignor comentariile in care se spune doar BRAVO PAUL. Aştept ceva consistent! Conţinut, mesaj, nu masaj.
Examenul de mâine, a, da! uitasem.
June 1st, 2008 at 3:38 pm
Da? Un articol are farmec doar cand starneste revolte? Atunci concursurile de Miss ASEM si Miss Moldova impreuna cu castigatoarele lor au starnit revolte tot din cauza ca sunt pline de farmec;)???
Ia incearca sa scrii un articol in care sa impaci pe toata lumea! E cu mult mai greu decat sa scrii orice iti vine in minte si sa astepti critica cu care apoi sa iesi ca dovada a calitatii produsului tau:)
June 1st, 2008 at 3:47 pm
Mercedes,
vezi ca evenimentul MISS ASEM putea fi relatat aşa cum au facut’o cei de la CURIERUL ECONOMIC, care este ziarul ASEM. Evident - in articol - toate bune si frumoase, fetele bravo, eveniment organizat la nivel. Asta inseamna “sa impaci pe toti”.
Si? de ce as face asta? Calitate nu inseamna neaparat critica.
Inseamna abordarea subiectului prin mai multe puncte de vedere.
Evident, nu intotdeauna fac asta, aşa cum alte puncte de vedere pur si simplu nu imi plac, sau nu imi par importante sau interesante..
ei.. fleacuri :P :P
June 1st, 2008 at 3:52 pm
Cum adica sa impaci pe toti??
Asta nu inseamna sa impaci pe toti in viziunea mea.
Pe tine doar nu te-a impacat articolul din Curierul Economic si poate nici chiar pe mine daca era sa-l citesc si pe multi altii?
‘Pe toti’- inseamna chiar pe toti:D
June 1st, 2008 at 3:55 pm
Mercedes,
scuse me, tu ştii şi singurică:
1. asta e imposibil
2. nu vreau să cobor până la nivelul în care să-mi doresc asta :))
Calitatea daca inseamna punctele TUTUROR de vedere..
..atunci un articol mi-ar lua 1 an, minim.
eşti gata să aştepţi?
June 1st, 2008 at 4:10 pm
:))) Da care ar fi problema pentru mine peste un an sa intru pe blog si sa citesc un articol miraculos care IMPACA ABSOLUT PE TOTI SI TOATE :D ? ca doar n-am sa stau la usa ta sa astept:))
altceva e ca eu-s mai mult ca sigura ca n-ai sa te apuci sa scrii asa ceva.
mai pe scurt , fara prea multa vorba:)), am vrut sa spun ca revolta si critica nu spune nimic despre farmecul unui articol, pentru mine un articol are farmec cand el imi deschide ochii asupra anumitor lucruri la care eu nu m-am gindit pana acum si cu care sunt de acord.
p.s. am citit si la tine asa articole :P
June 1st, 2008 at 4:17 pm
Saracul Mihai Eminescu, cat de profetic spunea:
Ai nostri tineri la Paris(citeste SUA) invata(citeste vand hamburgeri)
La gat camasei cum sa lege nodul,
Apoi ne vin de fericesc norodul,
Cu chipul lor semet de oaie creata.
Asta mi se parea cel mai important aspect, este normal ca tinerii sa vrea bani, dar asta nu trebuie oferit publicului ca “one little step for man, one giant step for mankind”, ati plecat din tara, bv voua nimeni nu va zice nimic, dar cand veniti fiti modesti ;) lipsa modestiei e cel mai dezgustator defect, care din pacate se observa la foarte multi cei intorsi de la muncile sezoniere ;)
June 2nd, 2008 at 2:02 am
m-am “atrubit” la wall-to-wall-ul cu kofeeday, era despre altceva, imi pare ca. ANYWAY:
fiind plecata deja de patru ani din Moldova fac parte din exodul de creeri plecat SPER ca pentru totdeaua. Shoot me.
Paul, foarte subtil abordat subiectul, parerea mea, caci pina nu am citit comentariile asa si nu intelegeam de ce parte a barierei esti…de fapt, nici dupa comentarii nu am inteles de ce parte a barierei esti :))) oricum, familia mea e in moldova, pentru ea voi reveni intotdeauna, eventual daca mi se cere (desi nu mi se va cere) , insa aderez la tinerii din textul d-rei Panu - oportunitatile de aici sunt mult prea “flatante” ca sa revin in marazmul de acasa. Din moldova. iertata fie-mi minuscula.
Pentru scriere si prezentare:Bravo Paule. Stii ca te admir ;)
June 2nd, 2008 at 12:14 pm
Pentru MERCEDES
ai citit articole de ale mele care IMPACA pe toti sau d’alea care iti arata alt punct de vedere? )))
Pentru Cornel :D
Plecatu’ in state intradevăr iti crează senzaţii de gen: băi eu am fost in state :)) mai ales cand vii in moldova.. sunt unii care se readapteaza, altii nu :D
Pentru YIN
eu ma bucur ca nu s’a inteles de care parte sunt..
pentru ca de fapt eu nu sunt de nici o parte..
Referitor la oportunitatile flatante, de acord.
June 2nd, 2008 at 5:10 pm
“d’alea care” imi “arata alt punct de vedere”:D
mai bine zis nu alt punct de vedere, ci o idee noua sau pur si simplu interesante si ca sa nu fiu ca aceia care numai sustin ca existe fete mai frumoase sau mai destepte ca Miss Moldova fara ca sa numeasca ceva concret sa vad si eu cine concret e mai bun, pot sa-ti scriu si titlurile la subiectele care mi-au parut atragatoare (vad ca asta astepti–mai multa lauda;))). Deci sunt mai multe printre care: “Pozele-ar putea vorbi?”,”Incultură la Bucuria S.A.”,”E bine să fii cuminte?”,”Poveste din America”. Gata. Ti-ajunge:)
Aici urmeaza o “abatere lirica”:)
Daca citesti citeva din primele articole si citeva din ultimele iti sare in fata un lucru foarte evident: La inceput Paul scrie asa simplu, placut:) raspunde timid la comentarii ceva de genul “da, multumesc”, acum insa dupa ce a prins la curaj, succes, experienta(nu stiu care e concret motivul aici)GATA, din Paul primesti doar atitudine, citica, aroganta, GATA, mesaje de tipul”Bravo,Paul” nu-l mai intereseaza:)el “le ignora”,etc.
Trist.Zilnic observ cum puterea, banii, succesul sau un oarecare statut ii schimba pe oameni, ii manipuleaza sau poate eu gresesc si e vorba doar de o dezvoltare personala?;)
June 2nd, 2008 at 7:15 pm
Mercedes :)
poate revin la vechea atitudine. Nu stiu cand, dar nu e exclus. E vorba de schimbare de atitudine. Cu cat sunt citit de mai multi, cu atat mai multi ma critica, deci trebuie sa-mi reevaluez atitunea. Nu mai pot spune DA, MULTUMESC, mai ales daca sunt sigur de ceea ce spun :)
p.s. bani si succes? :)) la mine pe blog? :)))
referitor la lista cu articole: “da, multumesc” :D
-vezi? nu e interesant.
June 2nd, 2008 at 11:34 pm
Singură nu pot să cred că pe mine ma intersează opinia altora,
dar chiar am citit toate comentariile aduse pînă acum
pentru că da se discută MULT despre migraţie în jurul nostru
şi totul se limitează la a fi comentat deoarece în specificul omenesc
domină caracterul critic şi mai puţin cel constructiv.
Ca şi majoritatea dintre voi am avut ieri examen la Teoria Economica,
dacă e să fac o mică tangenţă între subiectul discutat şi obiectul examenului
daţi să acţionăm la nivel microeconomic şi să obţinem rezultatul macroeconomic mult rîvnit.
Dacă vom înceta să ne învinovăţim unii pe alţii pentru alegerile făcute,
am părăsit ţara sau mă consider patriot şi stau acasa, rămînem la nivelul actual.
Mai bine e să ne facem misiunea personală şi nu contează unde
vom face lucruri frumoase şi demne în mod individual,
doar aşa vom face numele Moldova să triumfe şi să fie renumit prin mari personalităţi,
un rezultat macroeconomic salutabil:”People born in Moldova!!!” :)
June 3rd, 2008 at 9:54 am
Ela
dar oare are rost?
oricum in 2012 murim cu toţii :))
born in Moldova, Romania, USA and Nigeria.
Oare simţul apartenenţei naţionale e o slăbiciune?
Si nu numai apartenenţei nationale. Apartenenţei de oricare tip.
June 3rd, 2008 at 10:20 am
Se pare ca incet incet ati deviat de la tema blogului.. parerea mea e ca nu e niciodata un subiect rasuflat, atat timp cat pleaca lumea.. lumea noua, ca doar nu pleaca mereu aceiasi oameni.. (cei care au plecat acum.. 5 ani de ex). pleca mereru tinere generatii. am citiva prieteni si cunoscuti, care demult au plecat.. de tot! cu familia si un copil fiecare. si mai am .. cativa care sunt in prag de a pleca spre toamna, departe fara gand de intoarcere! o sa plec si eu.. da nu departe, ci in Romania
acolo vreau sa stau.. langa munte, intr-o societate, curata de limba rusa!
si cine stie, poate candva nu voi mai fi plecat (in ro) ci acasa, in Romania Mare!!
Important nu e unde stai, cate vezi, si cum te imbraci bla bla.. important sa sa te simti acasa! Acasa ma Simt in Moldova si in Romania!!
vine in curand un moment istoric in Viata Romanilor de pretutindeni. Important e sa actionam atunci, sa nu lasam prada soarta noastra cotropitorilor. eu zic.. daca tot ai darzenie si talent, obtii si la noi ceea ce-ti doresti. doar ca foarte multi dau dovada de lasitate, atunci cand sheful il condamna cu minciuni si nedreptati, sau cand e neindreptatit,., si inghit noduri in defavoare sa! prostilor! Luptati! Luptati, spune pe nume lucrurilor.. ei si daca pierzi slujba multdorita?.. ei si daca nu primesti premii luna asta?! da-i nabii! lupta aici in tara!
PS: sorry daca am suparat pe cineva.. este Pozitia mea.. sh atat!
PS2:am 25Ani. Lucrez SysAdmin. vreau in Ro,pentru ca sunt aproape de patrie! vin cand vreau! si acolo, imi pot construi un viitor mai bun
\\Gata
June 3rd, 2008 at 11:00 am
In 2012 murim cu totsii?:) Eu cred ca moldovenii o sa construiasca o arca si o sa supravietuiasca si o sa populeze lumea:D
Iaca, si daca ma dau si eu cu parerea…ap impartirea lumii in state chiar irita…eh:(
Si da, simtul apartenentei e o slabiciune, ptr ca omul trebuie sa apartina la ceva…grup social, clasa, stat, natiune etc. (nush unde asta in piramida lui maslow e situat). Si una din functiile natiunii este de a oferi confort psihologic indivizilor, adica facem parte din ceva mai mare care eventual poate sa ne apere de “ceilalti”. (apartenenta la o natiune, se face in cele mai multe cazuri prin diviziunea “noi-ei”)
Nush cat de clar eu am scris ce am vrut sa spun, asta efectele examenului de etnopolitologie:D
P.S. este o teorie interesanta a lui B. Anderson care spune ca natiunea este comunitate imaginata.
P.P.S. eu m’as intoarce in MD si as trai aici:P
June 3rd, 2008 at 12:08 pm
yehehe, Paul să moara toţi moldovenii ?!
poate naţiunile care s-au închis în perimetru naţional şi nu fac un pas în afara,
dar moldovenii puţini şi azvîrliţi ca samînta în lume ;D
June 3rd, 2008 at 2:35 pm
Ok, dacă zic că AŞ VREA să plec din Moldova sau dacă zic N-AŞ să plec – oricum exprim sentiment de frică.
TREZIŢI-VĂ, PRIVIŢI, ASCULTAŢI, ÎNVĂŢAŢI şi INTERPRETAŢI.
June 4th, 2008 at 4:16 pm
…ehhh…nu m-ai inteles! Articolu asta e parca deja-vu!It needs Smth new…FRESH…iaka ce! eu asa gen de idei am auzit de cind a cazut cortina aia de fier! c’mon! :) Un kiss pi frunte k sa nu te superi!
June 6th, 2008 at 7:12 pm
Bravo, Paul!! (am vrut mesajul meu sa fie ignorat:D:))))
June 6th, 2008 at 7:25 pm
Mercedes
da, multumesc (am vrut mesajul meu sa nu fie interesant :D )
June 6th, 2008 at 7:31 pm
Vlada,
tu vrei să te promovezi ca politolog? aici? :D
Apropo, tu ai formulat: m-as intoarce..
deci te-ai intoarce.. dar nu vei face asta?
ori? ..
apropo, dar studiind politologia tu devii specialist international ori doar national? :)
(interviu)
June 10th, 2008 at 9:42 pm
Paul,
Ma intorc, ma intorc…inca nici nu m’am dus:D
Ce intrebare:)))) studiind intens politologia ma fac specialist international, daca mai putin intens…deam national:D
June 11th, 2008 at 10:30 am
Subscriu integral la mesajul lui Cornel (nr.40)
Stau acum ingindurata nevoie mare. Ma intreb, oare carei tari i-ar trebui creierii mei “made in Moldova”? :)))
June 11th, 2008 at 4:05 pm
Cris, asta tu esti, de la FIA? Daca da eu sunt de la CDR(asta ca sa ma recunosti). MI-a placut comentariul tau. Daca nu eshti acea care cred, oricum esti de lauda! Imi plac abilitatile tale de analiza si sinteza…esti bravo!!!
Sper ca eshti un “produs” (sorry de asociere) moldovenesc. Asta ar insemna ca nu e chiar totul pierdut;-).Cum sa dau de tine?
June 11th, 2008 at 7:20 pm
Soacra mică,
Creieri MADE IN MOLDOVA trebuie peste tot
ei au aromă de scorţişoară…
Vadim,
Iaca na! faci din acest site - DATING:D
Cris + Vadim = Love? :D
Apropo, am adăugat o piesă in articol..
Poate vă place mesajul.
June 13th, 2008 at 12:17 pm
@Paul, da shi tu vei fi nashul:))
June 13th, 2008 at 5:50 pm
Nu, eu in general nu mă pricep la “legăturile” astea de familie
care si pentru cine este.. rangul 1, 2, 5, 7, 1.000.000lion :D
se poate eu să nu fiu rudă cu nimeni? :D